Allt började med en glad tanke...

Vi kickade igång Happy Republic med ambitionen att vara en gladlynt, snabbfotad och opretentiös reklambyrå med högt i tak.

Vårt mål som reklambyrå har från starten alltid varit att göra det enkelt och tydligt för våra kunder. Från start till mål står ni som kund i fokus där vi på Happy Republic finns nära till hands. Som reklambyrå levererar vi förstklassig kommunikation med en tydlig röd tråd och hög kreativ höjd där vi även bakar in våra egna spännande ingredienser.

Sen till detta med ordet reklambyrå. I dagens klimat finns det en uppsjö med andra benämningar. Marknadsföringsbyrå, kommunikationsbyrå, varumärkesbyrå… ja, säkert ett par till. Men vi tycker ju ändå reklambyrå känns ganska trevligt även om det låter lite pretto. Och sen har vi ju sökmotorerna där reklambyrå fortfarande är ganska vanligt att knappa in, så varför krångla till det?

Välkommen till oss på Happy Republic, en härlig värmländsk reklambyrå där glädje, humanism, idéer och kreativitet alltid står i fokus!

Att anlita Happy Republic Reklambyrå ska vara ett smart drag som gör att du uppnår ett bättre resultat av din marknadsföring. Det är vårt mål. För att ni som kund ska få det bästa och mest effektiva resultat av er marknadsföring har vi tagit fram en egen arbetsmodell som vi arbetar efter.

Mål

Här börjar vi alltid. Med en tydlig målsättning för er aktivitet hjälper det oss att aldrig missa vart vi är på väg.

Låt säga att ni ska boosta höstens försäljningen till barnfamiljer med en riktigt god och nyttig juice ni har i ert sortiment. Då kan målsättningen med aktiviteten kort och gott vara "att sälja 15% mer juice under hösten 2015".

Bra! Då går vi vidare.

Målgrupp

Med ett stabilt och genomtänkt mål i ryggen är det dags att bestämma målgruppen för aktiviteten. Med detta säkerställer vi att uppdraget blir ännu tydligare. Hur kan vi nå målgruppen och var? T.ex. ”Barnfamiljer i villaområden som uppskattar frukost”.

Kommunikation

Med våra unika mediekunskaper kan vi sedan analysera informationen och lägga upp en strategisk plan för vilka kommunikationskanaler som är lämpliga för just er aktivitet baserat på målsättningarna och målgruppen. Allt för att träffa så rätt som möjligt.

Idé

Nu har vi grunden och riktlinjerna för att ta fram den kreativa idén. Många menar att idén är det viktigaste. Vi håller med, men en bra idé på fel plats är inte kostnadseffektivt tycker vi. Just därför är vår arbetsmodell ett bra sätt för att maximera effekten av er marknadsföring.

Uppföljning

Vi på Happy Republic är måna om att veta hur utfallet på aktiviteten blivit. Därför är uppföljning otroligt viktigt. Varför blev det som det blev? Varför blev resultatet bättre än förväntat? Kanske vi kan skruva på det ytterligare för att förbättra resultatet ännu mer inför nästa kampanj eller aktivitet.

Denna webbplats använder cookies för att förbättra surfupplevelsen.