Bokio ger småföretagare möjlighet att samla bokföring, lön, företagskonto och kort på ett och samma ställe, enkelt, integrerat och faktiskt helt gratis. Lösningen gick under konceptet "Freehet" och kampanjen syntes i tunnelbanan och på Stockholms gator.
Ibland behöver man inte gå över ån efter vatten utan svaret finns rakt framför näsa. Lite så var det här. Konceptet Freehet föddes ur en ordlek med synonymer runt tjänstens mervärde för kunden. Massor av ord och kombinationer bubblade upp men det var Freehet i sin enkehelt som fastande. Genom sin dubbeltydighet och nära släktskap till det svenska ordet frihet kunde vi skapa en visuell copy som fick målgruppen och haja till och läsa en gång till, kanske två. För att det bryter ett givet mönster och skapar en subtil men effektiv uppmärksamhet.
Kampanjen gick på både fysiska ytor som stortavlor och digitala ytor som banners och Google display. Kampanjen syftade till att lyfta fram enkelheten i Bokios erbjudande samt integrationen med företagskonto och kort som är deras spets mot konkurrenter.