Grundels uppgraderar 2-glasfönster till 3-glasfönster genom en unik teknik som de är ensamma om i Sverige, kanske världen att utöva. En otrolig möjlighet men också en utmaning. Happys uppgift blev att sätta en strategi för att stärka varumärket på marknaden och bevisa att produkten inte är för bra för att vara sann. Det är bara innovation när den är som bäst.
Fönstersystem, isolerglas, isolerruta, ja kärt barn har många namn. Ett första steg i strategin vara att särskilja produkten från företagsnamnet som är Grundels Fönstersystem.
Grundels Klimatruta föddes ur egenskaperna i installationen som både ett hållbart alternativ där fönstrets hela livslängd kan användas och att inomhusklimatet förbättras avsevärt. Vi såg även till att en engelsk översättning fungerade på den internationella marknaden. Grundels Climate Glass.
Grundels Klimatruta är ett alternativ till att byta fönster. Men kännedomen att det ens finns ett alternativ är lågt. Därför togs en payoff fram för produkten. En payoff som inte lindar in det utan enkelt och tydligt säger som det är.
Ett smartare alternativ till fönsterbyte.
Vi segmenterade ut flera tydliga och viktiga målgrupper för affären och varumärket. Varje målgrupp fick en egen behovsanalys. Resultatet användes för att anpassa hemsidan, digitala verktyg, kundresor, bildspråk, extern kommunikation och mycket mer.
Vi tog fram ett illustrationsmanér som och animerades i olika typer av instruktions- och förklaringsfilmer. Genom att använda illustrationer som ett verktyg kunde vi på ett enkelt och begripligt sätt förklara hur produkten fungerar och hur enkelt det är att beställa.
Vi tog fram en strategi som låter kunder berätta om sina upplevelser av Grundels Klimatruta. Resultatet visas som film men även på Google och hemsidan.