Kunder tenderar att välja de varumärken de känner, gillar och litar på. Därför är det viktigt att lära känna målgruppen ordentligt. Vi på Happy lämnar inget åt slumpen. För att lyckas med ett contentarbete behövs en långsiktig strategi som innefattar allt ifrån ert varumärkes tonalitet - till vilka målgrupper och kanaler som är relevanta för att nå just er målgrupp. Och sist, men inte minst, ett relevant mål att jobba mot.
Vad ni har för content på er webb och i era sociala medier är direkt avgörande för ert arbetsgivarvarumärke och hur ni uppfattas. Det är nämligen här som era framtida talanger ofta möter er för första gången och bildar sig en uppfattning av vilka ni är och om ni är rätt för dem. Med rätt content kommer ni ha lättare att attrahera och rekrytera rätt kandidater.
Att beställa byråtjänster är inte alltid enkelt. Det viktigaste är att du vet vilket behov du har och vilket problem du vill lösa. Sedan är det vårt jobb att guida dig i rätt riktning.